دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» راه های افزایش تمرکز

راه های افزایش تمرکز

طبق مطالعه سال 2015 مایکروسافت، یک انسان، متوسط ​​هشت ثانیه تمرکز دارد که کمتر از ماهی قرمز است . این زمان طی سالها به دلیل ارتباط دیجیتالی ما و این واقعیت که مغز همیشه در جستجوی موارد جدید و موارد بعدی است، کاهش یافته است.

مهم نیست در چه محیطی زندگی می کنید، باید بتوانید روی آنچه برایتان اهمیت دارد تمرکز کنید. بنابراین ونزکی ، نویسنده کتاب Hack Your Brain ، می گوید: برای اکثر افراد، اولین و مهمترین قدم برای افزایش تمرکز، تغییر روش مشاهده است .

او می گوید: تمرکز یک عضله است و شما می توانید آن را قوی کنید. اگر باورهای اشتباه را کنار بگذارید، می توانید رویکرد واقع گرایانه تری را برای ایجاد تمرکز در پیش بگیرید.

با ترکیبی از ذهنیت و ابزار ، می توان محیطی را ایجاد کرد که باعث تمرکز شود. در اینجا هفت ترفند و نکته برای از بین بردن حواس پرتی و توجه به آنچه باید انجام دهید آورده شده است:

1. مغز خود را آماده کنید

قبل از انجام یک کار، مغز خود را آرام کنید ، ونزکی می گوید: "یک یا دو دقیقه وقت بگذارید تا در یک وضعیت راحت بنشینید و نفس عمیق بکشید." "شما نیازی به نشستن با پای ضربدری یا شعار دادن ندارید. قبل از اینکه زمان کارتان برسد، بدن خود را آرام کنید. خواهید فهمید که واقعاً به شما در تمرکز کمک می کند. "

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

2. بدانید که کانون توجه شما چیست

ران وب ، مدیر اجرایی در مرکز تولید و کیفیت یك سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی امریکا ، می گوید: تمرکز یعنی فهم آنچه شایسته توجه شما است.

3. به مدت 30 دقیقه از شبکه های اجتماعی دور شوید

اگر نیاز به تمرکز دارید ، از ایمیل و رسانه های اجتماعی خارج شوید. یان بروس ، یکی از نویسندگان meQuilibrium می گوید: " به خود لطف کنید و به مدت 30 دقیقه یا در ابتدای روز یا برای مدت زمانی بعد از ظهر لپتاپ خود را خاموش کنید.

4. مقداری قهوه بنوشید

آن قهوه صبحگاهی فقط به شما کمک نمی کند از خواب بیدار شوید. این به شما کمک می کند تا روی روزتان تمرکز کنید. اگر بعد از ظهر به تقویت کننده توجه احتیاج دارید ، یک کافی شاپ می تواند این کار را انجام دهد. در مطالعه ای که در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است ، آسترید نهلیگ فیزیولوژیست فرانسوی ارتباط بین کافئین و شناخت را شناسایی می کند. در حالی که کافئین یادگیری یا عملکرد حافظه را بهبود نمی بخشد، نهلیگ دریافت که برانگیختگی فیزیولوژیکی را افزایش می دهد ، و این باعث می شود کمتر تمایل به حواس پرتی داشته باشید و بتوانید در هنگام انجام یک کار سخت بیشتر توجه کنید.

5. ترموستات را بررسی کنید

اگر در محیط کار شما خیلی گرم یا خنک باشد ، می تواند بر تمرکز شما تأثیر بگذارد. مطالعه از دانشگاه کرنل نشان داد اشتباهات در محیطی که دمای معمولی دارد کمتر رخ میدهد.

6. موسیقی گوش کنید

سر و صدای زیاد می تواند بسیار حواس پرت کننده باشد ، اما طبق مطالعه ای از دانشکده پزشکی Wake Forest و دانشگاه کارولینای شمالی که در Scientific Reports منتشر شده است ، موسیقی به شما کمک می کند تا بر افکار خود تمرکز کنید. اما شما باید آهنگ را دوست داشته باشید.

چه بتهوون باشد ، چه بیتلز، آن را روشن کنید و به کار خود بپردازید.

7. بین کارهای طولانی مدت استراحت کنید

مطالعه ای از دانشگاه ایلینویز پیشنهاد می کند به جای اینکه در مقابل حواس پرتی تسلیم شوید ، آن را در برنامه خود جای دهید . روانشناس Alejandro Lleras دریافت که شرکت کنندگانی که در طی یک کار 50 دقیقه ای استراحت کوتاه داشتند ، عملکرد بهتری نسبت به افرادی که بدون استراحت کار می کردند داشتند.

این مطالعه پدیده ای به نام "کاهش هوشیاری" یا از دست دادن تمرکز با گذشت زمان را بررسی می کند. یک استراحت کوتاه در میان یک کار طولانی دوباره انرژی مغز را برمیگرداند.

 مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده