خرید از سراسر دنیا


» آنچه درباره ارتباطات باید بدانید!

آنچه درباره ارتباطات باید بدانید!

شبكه روابط آفلاین

جایی است که افراد به صورت رو در رو در تعامل هستند. شبكه ارتباطات آفلاین، به هر نوع شبکه ارتباطی می‌گویند که بر اساس ارتباطات شفاهی میان‌فردی یا گروهی صورت گیرد. چه شبکه به‌صورت" فردی" باشد چون جامعه به‌طور کامل می‌تواند برحسب شبکه‌های ارتباط درک گردد و چه به صورت" سازمانی" زیرا سازمان‌ها چیزی به جز مجموعه‌ای از چند شبکه نیستند. 

شبکه‌ روابط آنلاین

جایی است که افراد با استفاده از فناوری‌های ارتباطی متنوع از قبیل ایمیل، پیغام رسانی فوری، پیامک تلفن همراه و کنفرانس‌های ویدئویی و شنیداری که در محل کار در دسترس آنهاست با یکدیگر در تعامل هستند. تعامل در فضای مجازی از طریق سازوكارهای نوینی مانند شبكه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، ایمیل، سایت‌های اینترنتی، کنفرانس‌های ویدیویی، اتاق‌های گفت‌وگو )چت (، سیستم‌های ثبت پیام فوری، فهرست‌های پستی، امکان‌پذیر می‌شود. هركدام از این سازوكارهای ارتباطی، با توجه به ویژگی خود، سطح خاصی از تعامل را فراهم می‌کنند. انتخاب سازوكار ارتباط، با توجه به هدفگذاری تعامل، نیازها و الزامات محیط نرم‌افزاری انجام می‌شود و پیامدها و نتایج تعامل از طریق آنها ممكن است متفاوت باشد.

ارتباط مستقیم آفلاین

 به ارتباط مستقیم و به‌صورت رو در رو گفته می‌شود؛ به طوری که طی آن پیام بدون واسطه و مستقیم بین پیام‌گیرنده و پیام‌دهنده مبادله می‌شود. چون در ارتباط مستقیم، پیام مستقیماً بین دو فرد مبادله می‌شود، اغلب فرستنده و گیرنده پیام می‌توانند نقش خود را به نوبت تغییر دهند. این نوع ارتباط دارای ویژگی ‌هایی همچون، فرصت جابجایی پیام‌گیرنده و پیام‌دهنده، فرصت تصحیح یکدیگر، ارتباط چهره به چهره و عمیق، قابل رویت بودن آثار پیام می‌باشد.

ارتباط غیرمستقیم آفلاین

 ارتباطی است که طی آن پیام از طریق واسطه و غیر مستقیم بین پیام‌گیرنده و پیام‌دهنده مبادله می‌شود. ارتباط غیرمستقیم یا با واسطه، چهره به چهره نیست و جنبه شخصی ندارد. در ارتباط غیرمستقیم، فرستنده و گیرنده پیام یکدیگر را نمی‌شناسند، مانند مؤلف و خوانندگان یک کتاب یا مقاله.

 ارتباط مستقیم آنلاین

 ارتباطی است در آن پیام بدون واسطه و به طور مستقیم با استفاده از ایمیل، پیغام رسانی فوری، پیامک تلفن همراه و کنفرانس‌های ویدئویی و شنیداری بین پیام‌گیرنده و پیام‌دهنده مبادله می‌شود.

 ارتباط غیر مستقیم آنلاین

 ارتباطی است که در آن پیام از طریق واسطه و به طور غیر مستقیم با استفاده از ایمیل، پیغام رسانی فوری، پیامک تلفن همراه و کنفرانس‌های ویدئویی و شنیداری بین پیام‌گیرنده و پیام‌دهنده مبادله می‌شود.

  شبکه اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی از گروه‌هایی اغلب فردی یا سازمانی تشکیل شده که ازطریق یک یا چند نوع از وابستگی‌ها به هم متصل هستند. شبكه‌های اجتماعی با یك یا چند نوع ویژه از وابستگی مانند دوستی، خویشاوندی، مبادله مالی، روابط جنسی، ارتباطات اعتقادی و غیره به یكدیگر متصل می‌شوند (رمضانی و میرزامحمدی، 1392). شبكه‌های اجتماعی مجازی سایت یا مجموعه سایتی است كه در آن كاربران می‌توانند علاقه‌مندی‌ها، افكار و به عبارتی، فعالیت‌های خود را با دیگران به طور متقابل به اشتراك بگذارند (امیری و همكاران، 1390). اصطلاحی برای توصیف ابزارها و پایگاه‌هایی است كه در آن كاربران اقدام به انتشار و به اشتراک‌گذاری مطالب خود می‌کنند (موسوی‌پور، 1389)

   تکامل ( رابطه مکمل)

در علم اقتصاد، این مفهوم بر تاثیر تغییرات قیمت بر تقاضای کالاهای مکمل تاکید دارد .تغییر در قیمت یک کالا یا خدمت به تغییر در تقاضا برای سایر کالاها و خدمات منجر می‌شود (Pindyck & Rubinfeld, 2001). کاربرد مفهوم منابع مکمل در بررسی فناوری، بر همکاری سطح کلان فناوری در الگوهای نرم‌فزاری/ سخت‌افزاری اشاره دارد (Milgrom & Roberts,1995). به طوری که بهبود در یک فناوری (سخت‌افزار) اثر دیگری (نرم‌افزار) را برای افزایش تاثیر کلی سیستم تقویت می‌کند Xu et.al, 2009)).

 عملکرد شغلی (متغیر وابسته)

عملکرد شغلی به عنوان ارزش سازمانی، رفتارهای شغلی کارمند در موقعیت‌های شغلی مختلف تعریف می‌شود. در واقع، عملکرد شغلی انجام وظایفی است که از طرف سازمان بر عهده نیروی انسانی گذاشته شده است.




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده