ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 قوی ترین ارز در جهان

10 قوی ترین ارز در جهان

10 قوی ترین ارز در جهان

ارزها شکل منحصر به فردی از غرور ملی برای کشورهای مربوطه خود هستند که نه تنها رونق اقتصاد محلی بلکه جایگاه این کشور را در جهان نشان می دهد. در واقع، نگاهی به برخی از قوی‌ترین ارزها در سراسر جهان، تاریخچه‌های شگفت‌انگیز، ثروت منابع و مراکز تجاری بزرگ را نشان می‌دهد. تا پایان سال 2022، ارزهای فهرست شده در اینجا جزو با ارزش ترین ارزهای جهان هستند.  


1. دینار کویت 

یک اسکناس ده دینار کویتی با تصویر مجلس ملی کویت و یک کشتی سامبوک.


دینار کویت که یکی از قوی ترین ارزهای جهان است، به طور گسترده ای مورد توجه قرار گرفته است. با 1 دینار برابر با 3.26 دلار آمریکا ، واحد پول کویت در واقع بسیار ارزشمند است. کویت دارای ذخایر بزرگ نفت، اقتصاد پردرآمد و نرخ بیکاری پایین است و اقتصاد این کشور درگیری های منطقه ای از جمله جنگ خلیج فارس در سال 1990 را پشت سر گذاشته است. 

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام



2. دینار بحرین 

اسکناس 20 دیناری بحرینی با تصویر مرکز اسلامی احمد الفتح.


دینار بحرین بسیار شبیه دینار کویتی خود است و در واقع هر دو کشور بخشی از خلیج فارس هستند و از نظر ذخایر نفتی غنی هستند. یک دینار بحرین حدود 2.65 دلار آمریکا خواهد داشت که آن را به یکی از قوی ترین ارزهای خاورمیانه تبدیل می کند. یک مکان جذاب برای سرمایه گذاری خارجی، ثبات دینار مورد توجه بسیاری از بازارهای جهانی قرار گرفته است.  


3. ریال عمان 

اسکناس ریال عمانی

پرتره هیثم بن طارق السعید بر روی اسکناس های 5 ریالی 2020 عمان.


ریال عمان یکی دیگر از کشورهای خاورمیانه است که به دلیل ارزش قوی خود توجه ها را به خود جلب می کند. یکی دیگر از کشورهای نفت خیز، عمان برای قرن ها مرکز تجاری مهمی هم به دلیل موقعیت جغرافیایی و هم از نظر منابع معدنی مورد توجهش بوده است. در حال حاضر، 1 ریال برابر با 2.60 دلار آمریکا خواهد بود و پیوند نزدیک آن با واحد پول آمریکا به آن کمک می کند تا نوسانات ارزش را جبران کند.  



4. دینار اردن 

دینار اردن

تصویر پادشاه اردن عبدالله دوم بن الحسین از اسکناس های 50 دیناری اردن (2008).


اگرچه اردن (یا پادشاهی هاشمی اردن) شاهد خشونت و بی ثباتی سیاسی بوده است، واحد پول این کشور نسبتاً ثابت مانده است. با یکی از قوی ترین ارزش ها در منطقه خاورمیانه، 1 دینار اردن در حال حاضر تقریباً برابر با 1.41 دلار آمریکا است. اگرچه اردن یک کشور غنی از منابع طبیعی نیست، اما یک مقصد گردشگری محبوب است و چندین توافق تجاری مطلوب با کشورهای غربی بسته است.  


5. پوند استرلینگ انگلیس

پوند انگلیس

اسکناس های پوند انگلیس با ارزش های مختلف.

بریتانیا یکی از معدود کشورهای اروپایی است که از واحد پول یورو استفاده نمی کند و پوند استرلینگ آن در واقع مجبور بوده چندین زمان ناپایدار اقتصادی و سیاسی را پشت سر بگذارد. آشفته ترین زمان آن در جریان رای گیری اخیر برای برگزیت و دوره طولانی عدم اطمینان قبل از خروج نهایی بریتانیا به عنوان عضو اتحادیه اروپا بود. با وجود این، پوند استرلینگ همچنان توانسته ارزش معاملاتی بالایی را حفظ کند و 1 پوند برابر با 1.21 دلار آمریکا است . علاوه بر این، پوند استرلینگ چهارمین ارز پرمعامله در سراسر جهان است.



6. دلار جزایر کیمن 

دلار جزایر کیمن

اسکناس 5 دلاری از جزایر کیمن که پرتره ملکه الیزابت و زندگی دریایی این جزایر را به نمایش می گذارد.

جزایر کیمن که در دریای کارائیب واقع شده اند به عنوان بهشت ​​مالیاتی شناخته شده اند و به طور پیوسته به یک مرکز مالی بزرگ تبدیل شده اند. تقریباً برابر با واحد پول آمریکا، 1 دلار کیمن برابر با 1.20 دلار آمریکا است و به راحتی توسط بسیاری از گردشگران آمریکایی و جهانی استفاده می شود. در واقع، جزایر کیمن و گردش مالی آن، با مالیات اندک و پیوند نزدیک آن با واحد پول آمریکا، برای مدتی طولانی مکانی جذاب و پرسود برای سرمایه گذاران بوده است. 


7. یورو 

اسکناس یورو

اسکناس های یورو با ارزش های مختلف.


ارز رسمی 20 کشور عضو اتحادیه اروپا (اکنون از جمله کرواسی در 1 ژانویه 2023)، یورو در 1 ژانویه 2002 معرفی شد. یورو دومین ارز پرمعامله در جهان، پس از دلار آمریکا، خود را پیدا می کند. تقریباً با همتای آمریکایی خود برابری می کند. در حال حاضر، 1 یورو برابر با 1.07 دلار آمریکا است و یکی از باثبات ترین، بادوام ترین و انعطاف پذیرترین بازارهای جهانی است. در واقع آزمایش منطقه یورو برای جایگزینی ارزهای ملی بسیاری از کشورهای اروپایی ثابت کرده است که یکی از بهترین داستان های موفقیت اقتصاد قرن بیست و یکم است.  


8. فرانک سوئیس 

اسکناس های فرانک سوئیس.


فرانک سوئیس یکی از باثبات ترین و قابل دوام ترین ارزهای اروپا است که در حال حاضر تقریباً برابر با دلار آمریکا است. تا پایان سال 2022، 1 فرانک تقریباً برابر با 1.07 دلار آمریکا است و با توجه به بی طرفی تاریخی سوئیس و ثبات سیاسی، رشد مثبت بیشتری فقط برای اقتصاد سوئیس انتظار می رود. هفتمین ارز پرمعامله جهانی، سیاست های اقتصادی بانک ملی سوئیس، رتبه بالای فرانک و ارزش تجاری را تضمین کرده است.  


9. دلار آمریکا 

دلار آمریکا

اسکناس یک دلاری با پرتره جورج واشنگتن.


پر استفاده ترین ارز در جهان و واحد پولی که سایر ارزها با آن مقایسه می شوند، دلار آمریکا بر امور مالی و تجارت جهانی تسلط دارد. در گردش از سال 1792، به طور باورنکردنی، تنها 30٪ از دلار آمریکا در گردش در داخل قاره ایالات متحده استفاده می شود. در واقع بسیاری از ارزهای دیگر در این فهرست به دلار آمریکا متصل هستند که نشان دهنده نفوذ گسترده و ارزش جهانی آن است.  


10. دلار باهاما

دلار باهاما

اسکناس 3 دلاری باهامیان.


در برابر دلار آمریکا، دلار باهاما برای اولین بار در سال 1966 وارد گردش شد و به کشور جزیره ای کوچک باهاما خدمت می کند. یکی دیگر از مقصدهایی که به عنوان بهشت ​​مالیاتی در نظر گرفته می شود، باهاما یک مقصد گردشگری مهم است و به دلیل ارزش بالای پول خود، سرمایه گذاری خارجی زیادی را جذب می کند. علیرغم چندین بلایای طبیعی، اقتصاد باهامیا ثابت مانده است و برابری آن با دلار آمریکا به آن کمک کرده است تا بر دوره های عدم اطمینان غلبه کند.



مجله ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده