دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» عشق در فرهنگ های باستانی

عشق در فرهنگ های باستانی

عشق در فرهنگ های باستانی


در حالی که عشق یک احساس جهانی است، فرهنگ ها در سراسر جهان آن را به طور متفاوت هم به صورت کلامی و هم از طریق زبان بدن بیان می کنند. برای برخی فرهنگ ها، ازدواج مترادف با عشق است. در فرهنگ های دیگر، ازدواج و عشق مفاهیم جداگانه ای هستند که در آن ازدواج یک حرکت استراتژیک برای بهبود زندگی یک فرد است. همانطور که در فرهنگ ها متفاوت است، مفهوم عشق در طول زمان تغییر کرده است. از زمان مصریان باستان و رومیان باستان، مفاهیم عشق وجود داشته و برای جامعه حیاتی بوده است.


رم

در روم باستان ، از همسران انتظار نمی رفت که همدیگر را به معنای عاشقانه دوست داشته باشند که اکثر مردم امروز انتظار دارند شریک زندگی خود را دوست داشته باشند. مانند سایر جوامع در آن زمان، آنها برای حفظ خط خانوادگی ازدواج ترتیب داده بودند. ازدواج قراردادی برای بهبود ثروت و موقعیت یک فرد بود. اگرچه استثنائاتی وجود داشت، اما مردان در رم همه امتیاز ها را در مورد عشق، رابطه جنسی و ازدواج در دست داشتند.


اشعار عاشقانه از روم باستان که امروزه یافت می شود، بیشتر توسط مردان برای زنانی که با آنها رابطه داشته اند سروده اند. از آنجایی که زنان برابر با مردان تلقی نمی شدند، بسیاری از اشعار عاشقانه مردان رنگ و بویی تیره داشتند. زنان در روم باستان که توسط مردان در زندگیشان تعریف می شد، استقلال کمی داشتند و در درجه اول زن و مادر بودند.


مصر

پرتره ای نفیس از یک زوج جوان عاشق مصری در مقبره راموس. اعتبار تصویر Mountainpix از طریق Shutterstock


عشق نیز مفهومی مرتبط با زندگی پس از مرگ بود. اگرچه ازدواج های ترتیب داده شده وجود داشت، اما داستان هایی از ازدواج مردم مصر باستان برای عشق عاشقانه وجود دارد. به طور سنتی، در جامعه مصر باستان، یک زوج برای نشان دادن وفاداری خود به یکدیگر ازدواج می کردند. هر دو نفر در ازدواج، مرد و زن شریک مساوی بودند و همچنین در یک دوستی به حساب می آمدند.


در حالی که احساسات می توانست تغییر کند و طلاق غیر معمول نبود، خیانت از نظر اجتماعی قابل قبول نبود. عشق و وفاداری به شریک فعلی تان از ویژگی هایی بود که به آن احترام زیادی قائل هستید. شعرهای یافت شده از پادشاهی جدید مصر باستان (1570-1069 قبل از میلاد) در مورد عاشقان رمانتیک صحبت می کند. در شعر و ادبیات مصر باستان، شرکا از یکدیگر به عنوان خواهر و برادر یاد می کردند. این به معنای واقعی کلمه نبود، بلکه نشان دادن اینکه چگونه هر دو شریک برابر هستند. با این حال، در خانواده های اصیل، گاهی خواهر و برادر برای حفظ قدرت در خانواده ازدواج می کردند.


یونان

امروزه مردم از کلمه عشق برای چیزهای مختلفی استفاده می کنند، از احساسات خود نسبت به شریک زندگی خود گرفته تا پیراهن جدید. در حالی که کلمات انگلیسی بین انواع مختلف عشق تمایز قائل نمی شود، یونانیان باستان این کار را می کردند. یونانیان از کلمات خاصی برای انواع مختلف عشق استفاده می کردند. یونانی ها به جای کلمه انگلیسی عشق، شش کلمه متفاوت داشتند . اروس شور جنسی را توصیف کرد، فیلیا دوستی را توصیف کرد، لودوس عشق بازیگوش را توصیف کرد، آگاپ عشق فداکارانه را توصیف کرد، پراگما عشق بالغ را توصیف کرد و فیلاوتیا عشق به خود را توصیف کرد. به طور کلی، این یک دیدگاه متعادل از عشق را ارائه داد.


یونانیان باستان انتظار نداشتند که برای تحقق کامل عشق خود تنها به یک معشوق تکیه کنند، زیرا آنها همه انواع عشق را در نظر می گرفتند. هر نوع عشق از روابط متفاوت ناشی می شود. به عنوان مثال، فیلیا یا دوستی، عشقی بود که از دوستی ناشی می شد. این در تضاد با دیدگاه غربی امروزی از عشق است، که انتظار دارد همه عشق از یک شریک باشد.

فیلسوفان یونانی زیادی نیز در مورد عشق نوشته اند. یکی از معروف ترین آنها افلاطون است. افلاطون سمپوزیوم را نوشت، کتابی که مفهوم جفت روح را آغاز کرد. با این حال، عشق رمانتیک مانند این، در ازدواج انتظار نمی رفت. 


بین النهرین

جامعه بین النهرین باستان در جایی که امروز به نام عراق شناخته می شود شکل گرفته است. بین‌النهرین باستان به دلیل امنیت ازدواج، عشق و ازدواج را بسیار ارج می‌نهاد. ازدواج یک قرارداد قانونی بین دو خانواده بود، نه یک مراسم عاشقانه.


هدف ازدواج در جامعه باستانی بین النهرین، خیالات عاشقانه نبود. اگر زن و شوهری نمی توانستند باردار شوند، مرد می توانست زن دوم بگیرد. اگرچه هنجارهای عشق و ازدواج در بین النهرین باستان با هنجارهای امروزی متفاوت است، اما نامه ها، کتیبه ها، نقاشی ها و مجسمه هایی وجود دارد که نشان دهنده ارتباط واقعی بین زوجین است.


امروزه ایده آل غربی عشق به خاطر عشق است، جایی که، مشابه دیدگاه مصر باستان، شرکای یکسان هستند. مفاهیم عشق و ازدواج در طول زمان تغییر کرده است و همچنان تغییر خواهد کرد. یادگیری در مورد عشق در فرهنگ های باستانی فرصتی است برای تامل در مورد اینکه چگونه مفهوم عشق تغییر کرده است و ممکن است حرکت رو به جلو چگونه باشد.


مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده