خرید از سراسر دنیا


» 7 زبان رایج در جهان

7 زبان رایج در جهان

7 زبان رایج در جهان

در قلب ابراز وجود انسان، زبانی است که هر فرد با آن بزرگ می شود و همچنین زبان هایی که در طول زمان در این دنیا با آن ها مواجه می شود. میلیاردها نفر از توانایی برقراری ارتباط با همسالان بی‌شمار راحت شده‌اند، که این تنها شاهکاری است که از طریق آموزش گسترده و توافق بر سر قوانین زبانی امکان‌پذیر شده است. وجود گویش ها در هر زبان ثابت می کند که استانداردسازی هدفی غیرممکن است. با این حال، قابل توجه است که 7 زبان زیر در سراسر قاره ها و گستره های طولانی تاریخ به طور متقابل قابل درک هستند. این ثبات یک اتفاق زودگذر در تاریخ بشر است، بنابراین فعلاً محبوب‌ترین زبان‌های سیاره ما را بررسی کنید.


1. انگلیسی - 1.5 میلیارد سخنران

چند عامل توضیح می دهد که چرا انگلیسی یکی از رایج ترین زبان های جهانی است که برای تجارت و دانشگاه ها در سراسر جهان استفاده می شود. ساختارهای دستور زبان ساده، به ویژه صرف و جنسیت، به سخنرانان جدید این فرصت را می دهد که به سرعت آن را انتخاب کنند. برای کشورهای شرقی، وضعیت آن نه تنها به عنوان پرکاربرد، بلکه بی طرف، همسایگان سیاسی را قادر می سازد بدون اینکه احساس کنند یک منطقه بر منطقه دیگر ارجحیت دارد، گفتگو کنند. علاوه بر این، انگلیسی در گسترش آن توسط استعمار بریتانیا در چند صد سال گذشته کمک شد. فقط چند تفاوت بین انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی وجود دارد، اما سخنرانان هر گویش مورد علاقه خود را انتخاب می کنند و قاطعانه از آن انتخاب دفاع می کنند.


فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ویژه تلویزیون در نوروز ۱۴۰۳ + زمان پخش مطلب مرتبط فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ویژه تلویزیون در نوروز ۱۴۰۳ + زمان پخش

2. چینی ماندارین - 1.1 میلیارد سخنران

کشوری عظیم با ریشه های تاریخی فراوان، سرزمین اصلی چین دارای 7 تا 10 گروه زبانی است و غالب ترین آنها ماندارین نام دارد. 80 درصد از جمعیت از این نوع استفاده می کنند که در هر دو الفبای انگلیسی و چینی پذیرفته شده است. اگر یک صفحه کلید معمولی چینی را بررسی کنید، هر کلید دارای نمادهای فراوانی است که به تایپیست ها اجازه می دهد به الفبای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. ماندارین عمدتاً در شمال چین در زمان سلسله مینگ (1368-1644) سرچشمه گرفت و به دلیل دشواری، پیشنهاد می‌شود که کودکان یادگیری زبان را در سنین پایین شروع کنند تا لهجه بومی خود را به دست آورند. بیش از 50 هزار کاراکتر در حروف الفبا وجود دارد، اما معمولاً کمتر از نیمی از آنها استفاده می شود و به سختی 3 هزار کاراکتر برای خواندن بیشتر رسانه ها ضروری است.


3. هندی – 602 میلیون سخنران

زبان اصلی هند ، هندی از زبان باستانی سانسکریت سرچشمه می گیرد و شباهت های بین تایپوگرافی آشکار است. صد و بیست و یک زبان را می توان در کشور پرجمعیت هند یافت، اما بیش از نیمی از مردم هندی صحبت می کنند. تأثیرات دیگر بر این زبان در طول زمان شامل فارسی، عربی، ترکی و حتی پرتغالی و انگلیسی بوده است. از این رو زبان هند و اروپایی محسوب می شود. این نام از ماهاویر پراساد دوویدی، نویسنده هندی از اواخر قرن نوزدهم گرفته شده است، و نویسنده بهاراتندو هاریشچاندرا نیز نقش مهمی در سیستم سازی زبان ایفا کرده است. این دو مرد تحصیل کرده و با استعداد می دانستند که یک زبان در دسترس به ارتباطات کمک می کند و به شهروندان از همه گروه های جمعیتی در هند قدرت می بخشد.


4. اسپانیایی – 548 میلیون سخنران

یکی دیگر از نیروهای استعمارگر، نفوذ اسپانیا بر جهان، تأثیر زبان مادری آنها را به همراه داشت. بیش از 360 میلیون نفر از آن به عنوان زبان اول استفاده می کنند و بسیاری از کشورها در سراسر کارائیب و آمریکا آن را زبان رسمی خود می دانند، مانند مکزیک و کاستاریکا . در آفریقا نیز به این زبان صحبت می شود. انواع مختلفی وجود دارد، با برخی از لهجه‌ها که تأثیر زیادی از اشغالگران قرون وسطایی که به عربی صحبت می‌کردند، می‌گیرند، و اسپانیایی آمریکای لاتین تفاوت‌های انگشت شماری با اسپانیایی کاستیلیایی اسپانیا دارد. این زبان از لاتین مبتذل، در کنار فرانسوی و ایتالیایی مشتق شده است، بنابراین برای یک گوینده یک زبان معمول است که به راحتی دو زبان دیگر را به دست آورد.


5. فرانسوی – 274.1 میلیون سخنران

فرانسوی که توسط برخی به عنوان زبان عشق، شناخته می شود، محصول ادغام زبان های لاتین و سلتیک است. اولین متون نوشته شده با خط فرانسوی قابل تشخیص در حدود سال 842 پدیدار شد، اگرچه مانند انگلیسی، برای به ارث بردن شکلی که امروز دارد، تحولات زیادی طول کشید. به عنوان مثال، کلمه "forest" در انگلیسی حروف صامت /s/ و /t/ را حفظ کرده است، در حالی که کلمه خواهر ترجمه شده "forêt" در فرانسوی مانند کلمه انگلیسی "foray" تلفظ می شود. این انتقال تلفظ در حدود قرن چهاردهم اتفاق افتاد، جایی که فرانسوی قدیم با فرانسوی میانه جایگزین شد. مانند هر زبان اصلی، به‌ویژه زبان‌هایی که از طریق استعمار جهانی شده‌اند، تلاش‌ها برای استانداردسازی نیز سرعت تکامل زبان به قلمروی غیرقابل تشخیص را کاهش می‌دهند.


6. عربی – 274 میلیون سخنران

بیش از هزار سال پیش، و به ویژه در قرآن به آن اشاره شده است، زبان عربی از شبه جزیره عربستان سرچشمه گرفته است ، جایی که گروه های مختلف عشایری به آن صحبت می کردند. این زبان در کنار فتوحات اسلامی در مناطق شمال آفریقا و مدیترانه در سراسر جهان گسترش یافته است . زبان عربی یک زبان بی صدا است که زبان آموزان را با پیشینه ای صرفاً به زبان انگلیسی، که یک زبان مصوت محورتر است، به حرکت در می آورد. عربی که اغلب به دلیل صداهایی که در پشت دهان تولید می شود به عنوان "گلویی" توصیف می شود، از یک الفبای زیبا و البته پیچیده استفاده می کند. کلمات از نمادهای آوایی منفرد تشکیل می شوند که گویی با خط شکسته نوشته شده اند. لهجه های دیاکریتیک به تفاوت در تلفظ اشاره می کنند. لهجه‌های عربی زیادی وجود دارد، اما نخبگان دانشگاهی برای حفظ قالب عربی مذهبی که در نوشتار استفاده می‌شود، تلاش کرده‌اند، زیرا از قرآن الهام گرفته شده است.


7. بنگالی – 272 میلیون سخنران

بنگلادش و ایالت بنگال غربی در شرق هند قوی ترین سنگرهای این زبان هستند که در کشورهای دیگری که بنگالی ها به آنجا مهاجرت کرده اند نیز صحبت می شود. این زبان نیز مانند هندی هند و اروپایی است و به سانسکریت ارتباط دارد. جالب اینجاست که این زبان از نظر جنسیت خنثی است و همچنین بیش از 100 هزار کلمه منحصر به فرد را در خود جای داده است. سردرگمی زمانی شروع می شود که زبان آموزان متوجه می شوند که یک علامت بسیار کوچک می تواند معنای یک کلمه را کاملاً تغییر دهد، اما برای همه مهارت ها و زبان های جدید صبر لازم است.


ترجمه مجله ارم بلاگ

منبع: worldatlas.com



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده