دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کوتاه قدترین افراد جهان کجا زندگی می کنند؟

کوتاه قدترین افراد جهان کجا زندگی می کنند؟

کوتاه قدترین افراد جهان کجا زندگی می کنند؟

  • کشوری که کوتاه قدترین مردم جهان را دارد تیمور شرقی است که کشوری جزیره ای در جنوب شرقی آسیا است. میانگین قد مردم در این جزیره فقط 5 فوت 1.28 اینچ یا 155.47 سانتی متر است. 
  • جالب اینجاست که ایرانیان در قرن بیستم بیشترین رشد را داشته اند. میانگین قد آنها 6.5 اینچ افزایش یافته است که به آنها کمک زیادی کرده است و آنها را از لیست کوتاه ترین کشورهای جهان حذف کرد.
  • مردم تیمور شرقی از سال 1896، زمانی که به طور متوسط ​​تنها 5 فوت قد داشتند، اندکی رشد کرده بودند، اگرچه زمان هایی وجود داشت که حتی قدشان بلندتر بود. در طول دهه 1960، آنها توانستند به ارتفاع متوسط ​​5 فوت و 3.3 اینچ برسند، اما در دهه 1970 دوباره شروع به کاهش کرد.


اگر می‌پرسید کوتاه‌قدترین انسان روی این سیاره کیست، پاسخ بسیار ساده خواهد بود. دارنده این رکورد Junrey Balawing از فیلیپین است که تنها 23.62 اینچ قد دارد. با این حال، وقتی می‌خواهیم بفهمیم کوتاه‌ترین مردم جهان به طور متوسط ​​در کدام کشور زندگی می‌کنند، اوضاع کمی پیچیده‌تر می‌شود. در حالی که ممکن است در ابتدا پاسخ به آن سوال سختی به نظر برسد، خوشبختانه چندین نوع تحقیق در سال های اخیر انجام شده است که می تواند به ما در یافتن پاسخی برای این سوال کمک کند. 


این واقعیت که مردی از فیلیپین قد کوتاه‌ترین فرد جهان است نیز به ما کمک می‌کند تا در مسیر درست قرار بگیریم، زیرا آن کشور در فهرست کشورهایی با کوتاه‌قدترین افراد در رتبه بالایی قرار دارد. با این حال، اولین مورد نیست. کشوری که کوتاه قدترین مردم جهان را دارد در واقع تیمور شرقی است که کشوری جزیره ای در جنوب شرقی آسیا است. میانگین قد مردم در این جزیره فقط 5 فوت 1.28 اینچ یا 155.47 سانتی متر است. 


توزیع قد در جهان

کمی عجیب است که به این واقعیت فکر کنید که مکانی که در آن متولد می شوید در واقع قد شما را تعیین می کند، اما اینطور است. محققان قد میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان ردیابی کرده‌اند و سعی کرده‌اند بفهمند که چگونه آنها در طول سال‌ها تغییر کرده‌اند. با بررسی نتایج این نوع تحقیقات، ما می‌توانیم ببینیم که چگونه قد در سرتاسر کره زمین توزیع شده است و همچنین چگونه میانگین قد در طول دهه‌ها تغییر کرده است. 


جالب اینجاست که ایرانیان در قرن بیستم بیشترین رشد را داشته اند. میانگین قد آنها 6.5 اینچ افزایش یافته است که به آنها کمک زیادی کرده است و آنها را از لیست کوتاه ترین کشورهای جهان حذف کرد. بسیاری از کشورهای آفریقا و آسیای جنوبی میانگین قد یکسانی را حفظ کردند. توجه به این نکته مهم است که بسیاری از این کشورها از نظر سلامت و تغذیه مشکل دارند که ممکن است بر ثابت ماندن قد آنها تأثیر بگذارد. 


اهمیت ژنتیک

اگر به این فکر می کنید که کدام کشور به طور متوسط ​​بلندترین است، آن هلند است که میانگین قد افراد 6 فوت است. این حدود 9 اینچ بلندتر از میانگین قد در تیمور شرقی، کشوری با کوتاه قدترین افراد در جهان است. با این حال، مردم تیمور شرقی از سال 1896، زمانی که به طور متوسط ​​تنها 5 فوت قد داشتند، کمی رشد کرده بودند، اگرچه زمان هایی وجود داشت که حتی قدشان بلندتر بود. در طول دهه 1960، آنها توانستند به ارتفاع متوسط ​​5 فوت و 3.3 اینچ برسند، اما در دهه 1970 دوباره شروع به کاهش کرد. این دوره ای بود که کشور در حال گذراندن جنگ های داخلی و اشغال اندونزی بود که می توانست بر کاهش رشد تأثیر بگذارد. 


اتفاق مشابهی در یمن رخ داد، کشور دیگری که در طول گذشته خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده است. با این حال، برخی افراد فقط دارای استعدادهای ژنتیکی هستند که باعث می شود کوتاه تر از حد متوسط ​​بمانند. اعتقاد بر این است که بیش از 60 درصد از قد یک فرد توسط ژنتیک تعیین می شود. بنابراین در حالی که ممکن است دوره‌های خاصی در گذشته را برای میانگین قد در تیمور شرقی مقصر بدانیم، دلیل کوتاه‌قد بودن افراد بیشتر به ژنتیک مربوط می‌شود. 


ترجمه مجله ارم بلاگ

منبع : worldatlas.com


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده