ثروتسازی با هیپنوتیزم


» چرا 137 جادویی ترین عدد است؟

چرا 137 جادویی ترین عدد است؟

چرا 137 جادویی ترین و مرموز ترین عدد است؟

از فیزیک، ریاضیات و علوم، تا عرفان، غیبت و تورات، عدد 137 ممکن است جادویی ترین و مهم ترین عدد در جهان باشد.


کلید باز کردن اسرار جهان چیست؟ اگر منتظر یک افسون به زبان باستانی هستید که توسط مرد مقدسی که روی قله کوه نشسته است بیان شود، این پاسخ ممکن است شما را ناامید کند.

شاید فقط عدد 137 باشد.


این سه رقم، همانطور که معلوم است، مدتهاست که شیء نادری از شیفتگی بوده است که شکاف بین علم و عرفان را پر می کند.

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام


آرتور آی. میلر ، استاد بازنشسته تاریخ و فلسفه علم در دانشگاه کالج لندن و نویسنده کتاب سال 2009 ، "137 همچنان تخیل همه را از دانشمندان و عارفان گرفته تا غیبت گرایان و مردمان از اقصی نقاط جامعه به راه می اندازد." کتاب " 137: یونگ، پائولی و پیگیری یک وسواس علمی "


ثابت ریز ساختار

بر اساس _ موسسه ملی استاندارد و فناوری . ثابت ریز ساختار یکی از ثابت های فیزیکی کلیدی جهان است. همانطور که مایکل بروکس در مقاله اخیر نیو ساینتیست توضیح داد: "این عدد تغییر ناپذیر تعیین می کند که ستاره ها چگونه می سوزند، شیمی چگونه اتفاق می افتد و حتی اصلا اتم ها وجود دارد یا خیر . "


و در مقاله ای که در 20 دسامبر 2020 در ژورنال نیچر منتشر شد، تیمی متشکل از چهار فیزیکدان به رهبری Saïda Guellati-Khélifa در آزمایشگاه Kastler Brossel در پاریس دقیق ترین اندازه گیری ثابت ریز ساختار را گزارش کردند. این تیم مقدار ثابت را تا رقم یازدهم اعشار اندازه‌گیری کرد و گزارش داد که α = 1/137.035999206 است.


اندازه‌گیری جدید تقریباً سه برابر دقیق‌تر از بهترین اندازه‌گیری قبلی در سال 2018 توسط گروهی به رهبری هولگر مولر در برکلی با حاشیه خطای تنها 81 قسمت در تریلیون است.


پل دیویس ، استاد فیزیک دانشگاه ایالتی آریزونا و نویسنده پرفروش 30 ، ثابت ریز ساختار "قدرت جفت شدن ماده به نور را مشخص می کند، به عنوان مثال احتمال واپاشی یک اتم برانگیخته در زمان معینی." کتاب های علم ، در یک ایمیل توضیح می دهد. اگر ثابت بزرگ‌تر بود، "اتم‌ها سریع‌تر از بین می‌رفتند. این نیز بسیار مهم است، زیرا یک عدد خالص است - نسبتی از مقادیر با واحدهای مساوی. برخلاف مثلاً سرعت نور، که یا 186000 مایل در ثانیه یا 300000 کیلومتر است. در هر ثانیه، بسته به اینکه کدام واحد را ترجیح می دهید." (دیویس این مقاله را در سال 2016 در مورد ثابت ریز ساختار برای کیهان نوشت.)


در این ویدئو، فیزیکدان بریتانیایی لارنس ایوز توضیح می‌دهد که اگر ثابت ریز ساختار مقدار متفاوتی بود، "فیزیک، شیمی، بیوشیمی کاملاً متفاوت می‌شدند - و ممکن است ما در اطراف نباشیم تا در مورد آن صحبت کنیم."


اما عملاً از زمان کشف آن در سال 1915 توسط فیزیکدان آلمانی آرنولد سامرفلد ، که در ابتدا آن را 0.00729 ارائه کرد، به نظر می رسید که ثابت ریز ساختار نشان دهنده حقیقت متافیزیکی بزرگ تری نیز باشد. میلر توضیح می دهد که ثابت ریز ساختار "فاصله بین خطوط طیفی اتم را که DNA اتم هستند، تعیین می کند." "و بنابراین یکی از آن اعدادی است که در ریشه کیهان قرار دارد. اگر مقدار دیگری بود، ساختار ماده بسیار متفاوت بود و ما نیز همینطور. مردم شروع به ذکر آن به عنوان یک عدد عرفانی کردند."


میلر ادامه می دهد: «زبان طیف - خطوط طیفی که سامرفلد آن را پیدا کرد - موسیقی واقعی کره های درون اتم است. "مردم پرسیدند که چرا این ارزش خاص را دارد. فیزیکدانان فقط می توانند به طور تصادفی به این نتیجه برسند که نمی تواند این ارزش را داشته باشد. "آن بیرون" است، مستقل از ساختار ذهن ما."


اما در سال 1929، آرتور ادینگتون ، اخترفیزیکدان انگلیسی - که نقشی کلیدی در ایجاد اعتبار نظریه نسبیت عام آلبرت انیشتین ایفا کرد و از جمله از طرفداران اولیه نظریه انفجار بزرگ بود - شروع به بیان آن به عنوان 1/137 کرد. او همچنین آن را دارای مفاهیم معنوی بزرگتر می دانست. میلر می گوید: «آرتور ادینگتون به دنبال عرفان جدیدی بود که از علوم طبیعی بیرون بیاید. او فکر می‌کرد که شاید سرنخ در اعداد، به‌ویژه عدد 137 باشد.


نسبیت و نظریه کوانتومی

همانطور که جزئیات کتاب میلر، ولفگانگ پاولی ، پیشگام فیزیک کوانتومی اتریشی الاصل ، مجذوب این عدد نیز شد، زیرا در تلاقی اسرارآمیز نسبیت و نظریه کوانتومی که او با کمک دوستش، کارل یونگ ، روانکاو به کاوش درآورده بود، دست یافت. تثبیت علمی بر ثابت ریز ساختار به گونه ای بود که در سال 1936، نیچر مقاله ای با عنوان " عدد اسرارآمیز 137 " منتشر کرد.


اما همانطور که پائولی در دهه 1950 از یک عالم دینی آموخت، 137 اهمیت دیگری داشت. این عدد مربوط به کابالا بود، شکلی باطنی از عرفان یهودی - چیزی که میلر آن را "ارتباط فوق العاده ای بین عرفان و فیزیک" می نامد.


همانطور که در این مقاله توسط بیلی فیلیپس از Kabbalahstudent.com توضیح داده شده است، عدد 137 نیز اغلب در تورات ظاهر می شود . به عنوان مثال، این طول عمر سال‌ها چهره‌هایی مانند اسماعیل و لاوی است، و همچنین عمر ابراهیم زمانی است که پسرش اسحاق را به قربانگاه بستند تا او را قربانی کند. و همانطور که فیلیپس توضیح می دهد، اگر تعداد حروف تورات - 304805 - به جفت های عددی تقسیم شود و برعکس شود، نتیجه اعداد 50، 84 و 03 است. آنها را با هم جمع کنید و 137 به دست می آید. ثابت ریز ساختار نور در فیزیک با مفهوم کابالیست ها در ارتباط با نور، یا روشن شدن از طریق ریختن نفس، مشابهت دارد.


فیلیپس می نویسد: «قطعه پازل گم شده برای فیزیک آگاهی است.


حالا جالبه

فیزیکدان ریچارد فاینمن پیش بینی کرد که جدول تناوبی بر اساس قواعد نسبیت به عدد 137 ختم می شود.



فیزیکدان معروف "فاین من" : عدد 137 پاسخ تمام معماهای جهان خلقت است : bigthink.com/



همچنین بخوانید : » عدد فرشته 137



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده