خرید از سراسر دنیا


» دهانه کورولف مریخ

دهانه کورولف مریخ

این تصویر آن چیزی را نشان می دهد که به نظر می رسد یک تکه بزرگ از برف تازه و خرد نشده است. این ویژگی که به دهانه کورولف معروف است ، در مریخ یافت می شود.

ماموریت ESA Mars Express در 2 ژوئن 2003 آغاز شد و شش ماه بعد به مریخ رسید، کریسمس آن سال در مدار مریخ قرار گرفت.این ماهواره در تاریخ 25 دسامبر وارد مدار سیاره سرخ شد و باعث شد و آغاز برنامه علمی آن باشد.

این تصاویر جشن بسیار خوبی برای چنین نقطه عطفی است. این تصویر از دوربین استریو با وضوح بالا Mars Express (HRSC) گرفته شده است ، این نما از دهانه کورولف شامل پنج "نوار" مختلف است که برای تشکیل یک تصویر واحد ترکیب شده اند ، و هر نوار در یک مدار متفاوت جمع شده است. این دهانه همچنین از منظر، زمینه و نمای توپوگرافی نشان داده می شود که همگی نمای کاملی از زمین موجود در دهانه و اطراف آن را ارائه می دهند.

دهانه کورولف 82 کیلومتر (51 مایل) عرض دارد و در مناطق کم ارتفاع مریخ یافت می شود ، درست در جنوب یک قسمت بزرگ از زمین های پر از تپه های شنی که بخشی از کلاهک قطبی شمالی سیاره را محاصره می کند. این نمونه نه با برف بلکه با یخ پر می شود و مرکز آن تپه ای از یخ ها با ضخامت حدود 1.8 کیلومتر / 1 مایل در طول سال است.

این پدیده همیشه یخی به دلیل یک پدیده جالب معروف به "دام سرد" است که همانطور که از نامش پیداست رخ می دهد. کف دهانه عمیق است و تقریباً 2 کیلومتر (1.24 مایل) به صورت عمودی در زیر آن قرار دارد. عمیق ترین قسمتهای دهانه کورولف ، آنهایی که حاوی یخ هستند. هوای در حال حرکت بر روی رسوبات یخ خنک شده و تهنشین می شود و یک لایه هوای سرد ایجاد می کند که مستقیماً بالای یخ قرار دارد. این لایه به عنوان یک سپر کمک می کند تا یخ ثابت بماند و از گرم شدن و از بین رفتن آن جلوگیری می کند. هوا، رسانای ضعیفی از گرما است ، این اثر را تشدید می کند و دهانه کورولف را برای همیشه یخ زده نگه می دارد.

این دهانه به نام مهندس ارشد موشک و طراح فضاپیمای سرگئی کورولف ، پدر فناوری فضایی شوروی لقب گرفته است. کورولف در چندین مأموریت شناخته شده از جمله برنامه Sputnik (اولین ماهواره های مصنوعی که در سال 1957 و سالهای بعد به دور زمین به مدار زمین فرستاده شده اند) ، برنامه های Vostok و Vokshod برای اکتشاف فضای انسانی، کار کرد (ووستوک فضاپیمایی است که اولین انسان بشر ، یوری گاگارین ، در سال 1961 به فضا)




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده