بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ساخت نوعی مودم اینترنت کوانتومی با کمک آینه

ساخت نوعی مودم اینترنت کوانتومی با کمک آینه

 اینترنت کوانتومی

ما در عصر دیجیتال زندگی می‎کنیم؛ بنابراین، ممکن است جواب به‌نظر مشخص باشد. اما دنیای واقعی دیجیتال نیست، کوانتوم است. کامپیوترهای پیشرفته دیجیتال هستند، زیرا دنیای آنالوگ درون‌اتمی‎ چنان پیچیده است که فهم آن برای ما ‌راحتی نیست. شرکت بریتانیایی اعلام کرده است که اولین تراشه امنیتی مبتنی بر لبه کوانتومی را برای دستگاه‌های IoT تولید کرده است. تکنولوژی بکار رفته در تراشه امنیتی مبتنی بر لبه کوانتوم (QDSC) بر روی سیلیکون است که در ترکیب با API های رمزنگاری، امنیت بسیار بالا، قابل برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی آسان برای هر دستگاه متصل را فراهم می کند.

رایانش کوانتومی از محاسبات کلاسیک متفاوت است، زیرا این پتانسیل را دارد که الگوها و بینش‌ها را بر مبنای داده‌هایی که وجود ندارد را به جای یافتن در مقادیر زیاد داده‌های موجود، پیدا کند و کاربردهای بالقوه آن شامل بهبود امنیت از طریق فیزیک کوانتومی و بهبود یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی می‌شود.

این راهکار می‌تواند انواع تجهیزات امنیتی را در بازار پشتیبانی کند. به گفته این شرکت، تراشه (QDSC) برای هر وسیله‌ای منحصربه‌فرد است و از شبیه‌سازی این دستگاه ها را با ایجاد کلیدهای رمزنگاری نامتقارن با استفاده از فرایندهای کوانتومی در نانو دستگاه های سیلیکون جلوگیری می‌کند. این کار ترکیبی از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های رمزنگاری و فیزیک کوانتومی است که باعث می‌شود هک کردن این دستگاه‌ها تقریبا غیر ممکن شود.

به همین دلیل لازم نیست که کلیدها را در دستگاه ذخیره کنید زیرا کلیدها می‌توانند براساس تقاضا بازیابی شوند. این موارد نیازهای ذخیره‌سازی امن و نشت اطلاعات حساس را برطرف می کند. به گفته گارتنر، ایمن‌سازی اینترنت اشیا چالشی قابل ملاحظه در جهانی روبه رشد است. در سال 2015، شش میلیارد دستگاه IoT وجود داشت که انتظار می‌رود تا سال 2030 به 150 میلیارد افزایش یابد.

ظهور رایانش کوانتومی هنوز دور از انتظار است اما سازمان های مراقبتی در حال اقدام برای تحقیق در مورد مزایا و چالش های آن هستند. در ماه ژانویه، (Cloud Security Alliance (CSA استدلال کرد که شرکت ها از خطر رایانش کوانتومی آگاهی دارند، اما هنوز آماده اقدام به آن نیستند.

براساس این گزارش، بیش از 100 عضو CSA که 90 درصد آنها تجربه کار در هر دو زمینه فناوری اطلاعات یا امنیت اطلاعات را داشتند مورد بررسی قرار گرفت، تنها 14 درصد از آنها گفتند که از رایانش کوانتومی و تأثیر آن بر امنیت اطلاعات آگاهی ندارند.

منبع: نوبکا


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده